Fotodags på öppna fsk!!


Vad passar då inte bättre än hemmasydda kläder ;) 

Som jag kämpat med den där tröjans halsrigning, känner att jag är lite halvt irriterad på den!! Men jag får tacka snälla Tina, ibland gör det susen att man kan få tips från någon annan. Vet ju inte om tröjjan passar skurken, men det hoppas jag. Blev precis färdig o kan ju inte gärna gå upp o väcka honom ;)

Får kanske gå upp o leta reservkläder, brukar ju bli bråttom på morgonen!




           


//

Har ju inte visat lillskurkens regnbågsbyxor

                       

När jag fick hem detta tyg, blev jag lite besviken för det var inte så jag hade tänkt mig att det skulle se ut i färgerna. Men nu tycker jag det är hur snyggt som helst. Hade inte tillräckligt med grön mudd, så som tur var hade jag lite röd kvar också!

Nu får jag väl sy nått som de kan ha på sig på torsd, då ska vi ta kort på öppna fsk.


//

Min första raglantröja!

Eller egentligen är det min allra första tröja. Jag har bara sytt en t-shirt innan o det var inte lätt o få till mudden i halsen så det blev bara en t-shirt den gången. Men efter en hel del påtryckningar så tog jag tag i det och klippte ut tyg till en raglantröja. Tog x antal vk innan jag inte hade mer och skylla på ;) Jag gjorde om mönstret lite och satte en tajt mudd längst ner på armarna. Tänkte det kunde matcha till byxorna med tajt mudd på.  Men till mitt stora bekymmer........H A L S R I G N I N G EN vad ska jag göra åt den!!!!! Tittar ni noga på bilden så ser ni hur den "ligger"....Tina är mudden för stor eller vad gör jag fel, du som kan ??!! (Ni får ursäkta bildkvalitén)



                                
  
                                 


Min sötnos blev superglad för tröjan. Han sa direkt att han skulle ha den på gympan och så sprang han och hämtade sina gympashorts som har likadant orange molntyg..... var inte ens lönt o förklara att det INTE är en gympatröja.... hihi hans farfar ska gympa med honom på lörd så han får ta den fajten



//


TILL MIG

J A G har fått en A W A R D, har aldrig hänt innnan och kommer säkert inte hända igen ; ) så jag njuuuter av att veta att det faktiskt är någon som gillar det jag skriver och gör här på min blogg!!!  Tack söööta ANNA     
  







Sen är det ju så att jag ska ge denna awarden vidare.....jag läser en del bloggar o många väldigt bra, men här kommer de som jag vill ge en award till!!

Elinor


Lindah



 Miia


Tina


Halsband

Fick en ide för ett tag sen o nu äntligen kom jag till skott. Blev supernöjd med halsbandet, efter lite trix såklart! Men det är så avkopplande att sitta o smycka. Satt i ena fotöljen igår med alla askar och lådor i knät, inte den bästa arbetsställningen och ljuset....Men vad gör man inte för att samtidigt få vara lite social ;) 

                      


Ängeln är väl ca 3 cm och staven är lite längre. Hängde det i en kulkedja, är löjligt förälskad i sådana kedjor. När sambon kommer hem ska han få stansa i staven. (Det brukar bli hans uppgift) Detta halsbandet gjorde jag till mig själv, men är någon intresserad av ett sådant så gör jag gärna fler!


//


Friskis o svettis familjegympa

Får ju ta o lägga upp ett par gympashorts som jag gjorde till den stora skurken för nån vk sen. Oranga med röd mudd, kan ju tillägga att han tyckte de var stencoola! Nu tycker han bara att han saknar ett par gympadojjor : ) men det får vänta för det tycker jag är lite onödigt när han är så liten ännu.

                          


//


Mina tyger

Här kommer bilder på det mesta av mina tyger, en del har jag inte så mkt kvar av, så det är först till kvarn när det gäller beställningar. Jag har en del enfärgade tyger och alla mina muddar som jag inte tagit kort på. 

 Här är alla mina molntyger, de har skarpare färg i verkligheten. Lila, brun, orange, himmelsblå, turkos


  Mina bruna tyger, stjärnor, drakar och elefanter.


 Det översta är jeansfärgat, orange, lilla o grönt. Dessa färger är mkt skarpare i verkligheten.


 jeanstyger, ett blått och ett svart.


 Ett turkos strechmanschestertyg (underbart), och ett turkost pusselbitartyg.

 Velourtyger. Brunt/beigt, grönt/brunt, vit och limegrönt med lila stjärnor.

 Blå/vit, grön/ vit, Röd/vit, orange, grönt, vit rött blå gul mf.


 Ett grönt fordonstyg, ett multifärgat med ränder, och ett grönt med lite skogstema.




//

RSS 2.0