Svart kjol

Fick ett svart tyg av mamma förra helgen. Var bara en liten bit kvar, men tillräckligt mkt för att jag skulle kunna sy mig en kjol. Blev väldigt enkel, men precis vad jag behövde! Blev tyvärr lite suddig bild!
 
e 
 
 

Små fåglar

Hittade ett mönster i en av sömnadstidningarna jag har här hemma. Tänkte att det där kan ju inte vara så svårt, snabbt o lätt var min tanke. Men fy vad pilligt det var. Klippte ut så jag skulle sy 3 st fåglar, men det blev bara 2. Den tredje får vänta, den nästan kröp i mig medans jag höll på med dem. Så tålamodet var inte på topp idag.
 
 
 
 
 

Livebild !!

 
 
//
 
 

fröken E

Igår beställde jag nya namnlappar till mina olika alster. När jag syr barnkläder så är det skurken märket som ska vara på. Men nu har jag sytt en del kläder till mig själv också. Då vill jag ha något lite med "vuxet" märke. tersom jag är en fröken (lärare) och mitt namn börjar på E, så får det bli fröken E. Lägger upp bild sen när namnlapparna kommit. Det tradiga var att det blev både dyrt och lång leveranstid :(
 
//

Till lille E, som inte är så liten längre....

 
Mössa o dregglis fick det bli. Skurkarna valde tyget!
 
//

Nya mössor

 
                         
                 
 
 
//

Lite nytt

Det ena randiga tyget är vitt med marinblå ränder och det andra är cerisrosa.
Superfina!
Tyget med klöver är härligt mossgrönt. Dem andra bägge är limegröna i färgen.
 
Har redan sytt vars en tröja till skurkarna i dessa turkosa tyger.
 
 
Jag gillar randigt, får nog ta o sy mig en del sommarkjolar ; )
 
 
//
 
 
 
 
 
 

Vår nya kise


RSS 2.0