Nyfunnen vän

När jag gick mammaledig med lillskurken, träffade jag en annan mamma härifrån byn som också är tokig i att sy. Vi träffades nu för nån dag sen och sydde ihop. Vi hade så trevligt, att vi bestämde att vi skulle försöka träffas 1 gång i månaden o sy tillsammans. Det är ju både trevligt och man får lite inspiration av varandra. Jag blev äntligen färdig med ett par byxor som legat som alldeles för länge. Men det har aldrig tagit så lång tid för mig o göra 1 par byxor ;) tror visst jag pratade liite för mkt....

J. som tjejen heter fick lite tyg av mig o göra en tröja till sin minsting och som byte fick jag en FÄRDIGSYDD tröja av henne...... sååå fin. Den var lite stor till lillskurken men han kommer ju kunna ha den länge ;)  

 

//


Fick ny energi!

Vet inte var den kom ifrån, men i frekväll satte jag mig vid maskinerna o sydde. Det hann bli 2 tröjor till lillskurken och 1 par velourbyxor till den store. Är så glad att jag lärt mig sy i halsmudden, för nu när man kan det, är det ju hur enkelt som helst! Men det är ju så det är, man ska bara se till o utmana sig själv lite mer.

Men på tal om utmaningar så har jag faktiskt köpt tyg så jag ska kunna sy 2 klänningar/ tunikor till mig själv!! Sen var det ju bara synd att mönstret jag köpte som jag tänkte använda mig av,bara kunde användas till trikåtyger. Så nu får det bli ett hittepå mönster.... men det är jag ju van vid ;) tar lite längre tid bara!

 Blev limegrön mudd till denna färgglada tröjan, just för att den inte skulle bli alltför "flickig"

 baksidan

 Denna tröja blev likadan som storebrors, ibland kan det vara roligt o syskonmatcha dem!

 

RSS 2.0