Julmarknad i stan


Tyvärr var det nått som jag inte själv hann gå på eftersom vi hade kalas här hemma för den store skurken. Men Diana skulle ha ett bord där, så hon var så snäll o erbjöd sig att sälja lite av mina saker :) . Detta var vad jag hann få ihop på några tim fixande, kommer kanske fler tillfälle då jag har lite bättre tid o kan få ihop något mer rejält. Återstår att se om hon fick något av det sålt.

                 
                  gympabyxor, scarfsar och några mössor



                       
                  
                   tre kakfat!



//

Byxor....


Ett gäng byxor till lillfisen!




Till syskonen Persson

Har sytt en hel del på sistone. Här är mössa/scarfs till syskonen Persson.

 

Lillskurken ska ju vara med på allt man gör, så det är hans lilla hand som syns i hörnet :)




Mössa till mig, riktigt skön måste jag säga. Får se när jag orkar ta tag i dem matchande vantarna.... har ytterligare nån beställning jag känner jag måste färdigställa först!

//

Ny tröja!

Vet att det är mkt tjat om tröjjorna, men nu var mamma här igårkväll och hjälpte mig få ordning på mudden. Kortade ner den REJÄLT och såhär fint blev det. Precis så som det ska se ut.
Har en tajt mudd längst ner på armarna, skulle kanske varit vit, såhär i efterhand. Kan inte heller bestämma mig om jag ska sy en raksöm på mudden, eller med tvillingnål eller helt enkelt låta bli : ) o var ska jag sätta skurkenmärket....petitesser egentligen!!!


Hade ingen fotovillig kille!




                   

                    

//


Överraskning/ välkommen till världen present

Skickade iväg en liten mössa till en söt liten tjej. Jobbade med hennes mamma för några år sedan (hjälp tiden går så fort). Mössan passade bra och hon skickade en bild på sötisen som tack. Roligt attt mössan uppskattades! Så underbart liten o söt man kan vara!!!
             



Ett stort Grattis till er !!

//


Kakfat nr 2

  



Inte världens bästa bilder, assietten längst ner är lite djupt. Detta fatet blev jag riktigt nöjd med! Man kan ju egentligen ha vad som helst på dem, kakor, godis mm.... fint o sätta fram istället för en godisskål o slippa någon (barn oftast) som gräver i skålen ;)

//


Elefanter, bilar och igelkottar!

Har beställt lite tyger gemensamt med en kompis, perfekt o kunna dela fraktkostnaden som är sanslöst dyr! Blev 3 nya tyger från stoff o stil. Superfina, de gör sig inte riktigt på bilden tyvärr, elefanterna är inte så blekfis gröna som på bilden!


                    


Ska nu sätta mig o göra ett mönster på vantar till mig själv, under tiden ska tygerna tvättas o sen förhoppningsvis hinner jag klippa o sy lite imorgon.


//

Underbart tyg!

Hade turen att kunna byta mig till detta underbara stjärntyg i velour, turkost med bruna stjärnor. Tyvärr räckte det inte till ett par hela byxor till lillskurken, saknade 4 cm. Typiskt, men skurkarna behöver ju inte ha exakt likadant på sig, bara mamma som tycker det ibland ;)

        



Jag har själv haft ett likadant tyg, fast det var limegrönt istället för turkost. Det var precis i början av min sykarriär så det blev inte så mkt sytt i det, klippte mest sönder det....utan att veta vad jag höll på med typ ;)

Men dessa blev jag supernöjd med!!



//

RSS 2.0