Stort projekt

I lördags var jag tvungen att ge mig ner till Gittes tygkälla :) Ska sy gardiner till nyfixade uterummet, så då passade jag såklart på att shoppa lite andra tyger också. Så jag har sytt 2 nya kuddar till kökssoffan, 2 nya tröjor till pojkarna. Sen köpte jag ett helt underbart lilla/vit randigt tyg från pop, som jag ska sy en klänning i till mig själv. Det började ju bra, la ut mönstret (som jag köpt för en gång skull) och skulle sen börja klippa. Men guuuud vilken dålig tygsax jag har!!!! Den är så dålig nu att jag knappt kan klippa med den, så det var nog där ungefär min energi försvann den kvällen. Men det är bara till o ta tjuren vid hornen.....

Egentligen hade jag ett (två) andra klänningprojekt till mig själv, men jag är lite feg för att klippa i dem "dyra" tygerna, tänk om det blir fel....


//


RSS 2.0