Nya tyger

Mitt senaste inköp. Hade hoppats det skulle komma till i fredags, så jag haft det till syträffen. Men men bättre sent än aldrig. Superfina är de iallafall :)







//



Vad jag hann tillverka i lördags!!!


Syträffen var såååå lyckad i lördags. Vi var 12 st i lite olika åldrar som sydde och traggade om vartannat. Vi hade knappt tid och äta lunch som var bokad på rosegarden. Jag hann sy 1 par byxor och 3 tröjor till den stora skurken, och den lille fick 1 tröja. Hade klippt ut mer till minstingen men tiden blev knapp ;)

Här är lillskurkens raglantröja...




Här står den "store" med MIN sax i högsta hugg. Dessutom min tygsax!! Men den är inte i det bästa skicket längre, undra vem och vad som är klippt med den.....
Denna tröja blev den "store" mest glad för, ville han ha på sig direkt!



Bilartröjan blev lite stor i ärmarna, men det är redan tillfixat, så den sitter bättre nu!





Byxorna är i en underbar velour, färgen är turkos och mörkblå.......



Blev riktigt nöjd, speciellt med tröjorna....

Tack krokkofin för en riktigt rolig dag, det hade du fixat super!!

//






Syträff

Imorgon lördag ska jag på den efterlängtade syträffen. Vi är ca 10 sygalna mammor som ska träffas o sy HELA dagen lång. Gissa om jag har klippt och ska klippa ännu mer, så jag kan sy för glatta livet imorgon UTAN att bli störd : )  

Vi ska ha ett litet lotteri, min sylust har varit som bortflugen nu under nån veckas tid, så jag har faktiskt gjort ett kakfat som blir mitt bidrag till lotteriet. Hoppas någon blir nöjd!! Det är Rörstrands serie mon amie.



   

Så imorgon kommer jag att befinna mig på grand hotel TIDIGT.

//

Kakfat

Detta fina kakfat är min mans verk. Syns inte så bra på bilden men det är lite gråa detaljer på tallrikarna. Nu har han nog kommit på en lösning så det inte ska bli några "stjärnor" när han borrar...¨


   


//

Lillskurkens 1:a tröja

Eftersom han äntligen börjat använda tröjor (har inget bra mönster för bodys) så var jag ju tvungen att sy en tröja till hans dagisstart. Den blev så fin, hoppas den kommer sitta lika fint på min knubbis. Men tröjan blev rätt bred så det ska nog inte bli några bekymmer. Får se om jag får till några livebilder imorgon ;)

                     

//

Nya tyger

Nya tyger och mer är på väg in...blir som ett barn på julafton ;)





En del tyger har jag fyndat på gittes och en del är från jny design. Dem tre randiga tygerna som syns på bilden är polarn o pyrets tyger. Det blåa tyget med stjärnaor är härlig veolur...sååå fint.

//

RSS 2.0