Byxor för hela slanten!!

Äntligen har jag sytt ett par drakbyxor till stora skurken o hans "fjälla". Byxorna behöver ju inte vara exakt likadana, blir så jobigt o ha koll på vem som är vems, så fjällan får de med limegrön mudd. När jag ändå höll på så sydde jag ett par i turkos strechmanschester med brun mudd till, blev skitsnygga. Gjorde sig inte riktigt på bilden bara!

                                         
                                                



                                       



                                            


                                                              

//

Sjukdom!

Känns som om vi alltid är sjuka här hemma, jag brukar *peppar peppar* oftast klara mig, men nu efter att inte ha fått sova ordentligt på 3 vk, så har det tagit ut sin rätt. Har feber och är helt genomförkyld. men nu ska lillskurkens D U M M A öroninflammation bort, har jag bestämt. Det är tredje pencillinsorten så vi får hoppas denna hjälper.

Så det har varit ett uppehåll med allt vad symaskiner innebär, men nu de senaste dagarna så har jag fått lite eld i baken igen. Hade lite beställningar jag var tvungen att göra färdigt.

Här är ett gäng mössor. Syrrans familj behövde lite nya mössor, pappa S som cyklar varje dag till jobbet (säger han iallafall ;) ) ville ha tyget med pussel, deras minsta ville ha den grönrandiga (hon är nog lika grön som jag ;) ) och hennes storasyster valde den limefärgade. Den helgröna mössa blev lite stor så den får jag ge till min egen blivande, så han inte fryser när han är ute sent i garaget om kvällarna !!!




                               

Äntligen!

Mönster, tyger, tråd, blixtlås mm är nu inhandlat. Det kommer blir hur bra som helst, så jäkla snyggt om jag får säga det själv :) Det här kommer jag att leva på ett bra tag. Har nu återigen efter mkt velande bestämt att bröllopet kommer gå i vit, silver och grönt, kommer bli superfint. Grönt hade nog de flesta kunnat gissa eftersom jag älskar grönt...fast kanske jag skulle chocka alla o ta lila istället för grönt, grönt är kanske mer sommar o lilla lite mer höst/vinter..... hmm ska kanske höra med A o se vad han tycker  :)  VELIG AB Väntar nu på en offert från kvinnan som har "cateringen", antagligen kommer hon göra tårtan också. När det här med maten är i hamn känns det som en tung börda har släppt.    

:)   :)   :) 


//


RSS 2.0