Min första raglantröja!

Eller egentligen är det min allra första tröja. Jag har bara sytt en t-shirt innan o det var inte lätt o få till mudden i halsen så det blev bara en t-shirt den gången. Men efter en hel del påtryckningar så tog jag tag i det och klippte ut tyg till en raglantröja. Tog x antal vk innan jag inte hade mer och skylla på ;) Jag gjorde om mönstret lite och satte en tajt mudd längst ner på armarna. Tänkte det kunde matcha till byxorna med tajt mudd på.  Men till mitt stora bekymmer........H A L S R I G N I N G EN vad ska jag göra åt den!!!!! Tittar ni noga på bilden så ser ni hur den "ligger"....Tina är mudden för stor eller vad gör jag fel, du som kan ??!! (Ni får ursäkta bildkvalitén)



                                
  
                                 


Min sötnos blev superglad för tröjan. Han sa direkt att han skulle ha den på gympan och så sprang han och hämtade sina gympashorts som har likadant orange molntyg..... var inte ens lönt o förklara att det INTE är en gympatröja.... hihi hans farfar ska gympa med honom på lörd så han får ta den fajten



//


Kommentarer
Postat av: Elinor

Du är så duktig! Tröjan blev jätte fin och mysig. Svårt det där med halsringningen...har inte sytt ngt sådant sedan jag gick i 5:an kanske. Det går inte att titta på en vanlig köpt tröja för att se hur den är gjord?

2010-10-20 @ 21:54:02
URL: http://elliegyll.blogg.se/
Postat av: Tina

Evelina, det är jättesvårt att se i detalj på bilden vad som är fel...har du bättre bilder, så mejla gärna mig, så kanske jag kan hjälpa dig. Mycket bra gjort av dig när det nu var första tröja överhuvud taget, tycker jag.

Enträgen vinner, jag hejar på Dig =)))

2010-10-21 @ 19:29:30
URL: http://unique-uniqueforyou.blogspot.com
Postat av: evelina

Tina: har tyvärr inga bättre bilder! usch usch är väl till o öva som gäller....

2010-10-21 @ 23:17:02
URL: http://skurken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0